Utrzymująca się pandemia koronawirusa dotyka nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) reaktywował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania kolejnych narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego, także w Polsce.
Stanowisko zostało wypracowane pod patronatem Związku Banków Polskich oraz Krajowego Związku Banków Spółdzielczych w ramach uzgodnień z bankami-członkami Związku Banków Polskich oraz Systemami Ochrony Instytucjonalnej w związku z utrzymującym się stanem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oraz reaktywacją Wytycznych EBA w dniu 2 grudnia 2020 r. TUTAJ.
Obejmuje ono dalsze narzędzia pomocowe udzielane od 18 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek do 15 marca 2021, tak, aby bank mógł go rozpatrzyć do 31 marca 2021 roku.
zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.
W zależności od sytuacji są to:
* informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub
* wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub
* Pełnomocnictwo i informacja odpowiadająca aktualnemu/pełnemu odpisowi z Krajowego Rejestru Sądowego lub Pełnomocnictwo i wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub
* Oświadczenie.
Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu i są dostępne do pobrania ze strony Funduszu:
(wzór pełnomocnictwa - str. 62, wzór oświadczenia – str. 64).
Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie przez Fundusz Umowy.
W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.
Z poważaniem
Bank Spółdzielczy w Dzierzgoniu
Szanowni Państwo,
Zarząd Banku Spółdzielczego w Dzierzgoniu informuje, iż z dniem 07 grudnia 2020 roku ulegnie zmianie "Taryfa prowizji i opłat za czynności bankowe dla klientów indywidualnych Banku Spółdzielczego w Dzierzgoniu" oraz "Taryfa prowizji i opłat za czynności bankowe dla klientów instytucjonalnych Banku Spółdzielczego w Dzierzgoniu". Mamy nadzieję, że nowa Taryfa spotka się z Państwa akceptacją. W przypadku braku akceptacji do momentu wejścia w życie proponowanych zmian, mają Państwo możliwość złożenia w oddziale Banku lub przesłania pocztą sprzeciwu. Przed datą wejścia w życie nowej Taryfy mogą Państwo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat. Natomiast w przypadku złożenia przez Państwa sprzeciwu i niewypowiedzenia umowy, z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian umowa wygasa, bez ponoszenia opłat. Jeżeli przed dniem wejścia w życie nowej Taryfy nie zostanie złożony przez Państwa sprzeciw wobec zmian wprowadzonych przez Bank, ani nie zostanie wypowiedziana umowa, uznaje się, że zmiany zostały przyjęte i obowiązują od 07.12.2020 r.
Z poważaniem
Zarząd Banku Spółdzielczego
w Dzierzgoniu
Bank Spółdzielczy w Dzierzgoniu
ul. Wojska Polskiego 4,
82-440 Dzierzgoń,
tel. 55 270 25 60, fax. 55 276 21 95
e-mail: sekretariat@bsdzierzgon.pl
GODZINY OTWARCIA
8:00 - 16:00